• Van beoordeling naar waardering

    We kunnen beter focussen op talenten, kwaliteiten, vaardigheden en op manieren om deze te ontwikkelen, dan hameren op verbeteringen.

    Lees meer
  • Iedereen coach?

    Coaching gaat over werken met je talenten, je kwaliteiten en je vaardigheden om je doelen te bereiken.De betekenis van het woord ‘coach’ lijkt vandaag de dag te vervagen. Het lijkt wel of iedereen coach is: sportcoach, lifecoach, burn-outcoach, voedingscoach, bedrijfscoach, en ga zo maar door.

    Lees meer
  • En wat is uw dominante kleur?

    Hoe komt u met blauw, rood, groen en geel tot inzicht? Rinkelt er al een belletje? Precies! We hebben het over Insights Discovery®. Persoonlijke effectiviteit hangt nauw samen met hoe goed mensen zichzelf kennen en hun omgeving begrijpen.

    Lees meer
  • Niet wat je doet maar hoe je het doet

    Hoe verklaar je dat sommige mensen dingen kunnen bereiken, tegen alle verwachtingen in?  Waarom was juist Martin Luther King leider van de burgerrechtenbeweging? Hij was beslist niet de enige die te lijden had in het Amerika van vóór de burgerrechten, en hij was zeker niet de enige grote spreker van die tijd. Waarom hij?

    Lees meer
  • Hoe leren uw medewerkers?

    Er komt een einde aan de louter klassikale manier van ‘lesgeven’ door een ‘docent’. De weg is vrijgemaakt voor tal van nieuwe kanalen: peer-to-peer learning, social learning, blended learning, bite-sized learning, on-the-job learning, etc.

    Lees meer
  • De invloed van lichaamstaal

    Uit onderzoek blijkt dat bij een disbalans tussen niet-verbale en verbale signalen mensen gedwongen worden te kiezen tussen wat ze zien en wat ze horen. Onbewust zullen ze uw lichaamstaal geloven. Uw lichaamstaal vertelt meer over uw motieven en gevoelens dan u beseft. Deze draagt voor een belangrijk deel bij aan uw impact op anderen.

    Dus aan u de vraag. Staat u stil bij wat u met uw lichaam vertelt?  Niet echt, soms wel maar niet vaak genoeg?

    Lees meer
  • Wat krijgt uw tijd en energie?

    Zoals Stephen Covey zegt worden we dagelijks zowel zakelijk als privé met uitdagingen geconfronteerd. Sommige daarvan komen van buitenaf: ze hebben te maken met het bedrijf of zelfs met de markt waarin ons bedrijf opereert. Andere hebben met onszelf te maken: onze geestelijke modellen, innerlijke gedachten, overtuigingen, waarden en gedragspatronen.

    Tegen deze achtergrond moeten mensen zich bewust zijn van het feit dat ze sommige dingen gemakkelijker kunnen beïnvloeden dan andere. Stephen Covey beschrijft dit zeer goed in ‘The Circle of Concern versus the Circle of Influence’.

    Lees meer
  • Bouwt uw team een kathedraal?

    Er bestaan verschillende versies van dit verhaal over drie steenhouwers. Er zijn ook verschillende manieren om de tijdloze lessen ervan te interpreteren. De interpretatie laten we aan u over.

    Het verhaal gaat als volgt.

    Lees meer
  • Een boost voor uzelf en uw team

    Vertrouwen heeft een sterke impact op performance, zowel in sport als in een bedrijf. Je kan het aanraken, vasthouden, noch  kopen in een winkel. Maar hoe installeer je het dan als een klimaat in je team?

    Lees meer
  • Waargebeurde verhalen verkopen

    Mensen kopen niet wat u doet maar wel waarom u het doet

    De gouden cirkel is een model van Simon Sinek. Hij gaat uit van het ‘waarom’ in een boodschap. Het is een hulpmiddel bij het formuleren van een duidelijke boodschap. Waarom? Wanneer u uw waarom niet kent, lukt het klanten evenmin om uw waarom te kennen.

    Lees meer
  • Ja of neen

    Bij marbl werken we pragmatisch. We delen graag eenvoudige tips & trucks met u die het u een stuk gemakkelijker maken. Wat zou u ervan vinden als ik u een tip geef waarmee u niet alleen tijd bespaart, maar ook een slimme methode aanreikt voor de ontwikkeling van uw werknemers?

    Lees meer
  • Wie is uw aankoper?

    Een poos geleden werd ik gevraagd om een presentatie te geven op de Local Search-conferentie in Ljubljana (Slovenië), een evenement georganiseerd door Local Search en SIINDA. De vraag op zich was al een hele uitdaging: waarover praat je wanneer je een verkoopmethode voor media bespreekt en je maar een half uur hebt?

    Zo veel vragen en nog meer mogelijke antwoorden om aan de orde te stellen. Ik besloot om me op één aspect te focussen: de aankoper.

    Lees meer

Klanten

Geïnspireerd?

Contacteer ons

We respecteren uw privacy en gebruiken cookies om uw ervaring te verbeteren. Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met ons privacybeleid en met onze voorwaarden met betrekking tot het gebruik van cookies.